У 2024 році єменські хусити завдали удару по майже 200 суднам, пошкодивши понад 40 з них. Витрати для світової економіки склали близько $200 млрд. У 2025 році ці атаки тривали.
Про це інформує The Economist.
«Обсяги вантажів у протоці знизилися на дві третини, національність суден змінилася, контейнерні маршрути були змінені», – зазначається у статті.
Протягом минулого року хусити змусили кораблі обійти Африку, подорожі за Азії подовжилися на 3000-3500 морських миль (6000 км), або на 10-14 днів. Довші транзити на вищих швидкостях споживають більше пального, додаючи $1 млрд до вартості подорожі. Проте це все ще дешевше, ніж проходження через Червоне море, де ціни на страхування зросли в 20 разів.
Ціна доставки контейнера з Шанхаю до Роттердама у липні 2024 року досягла рекорду – $8200. Це в п’ять разів дорожче середньої вартості у 2023 році. Враховуючи глобальні обсяги контейнерів, атаки хуситів додали щонайменше $175 млрд до витрат на перевезення з січня по жовтень 2024 року. За аналогічний період у 2023 році весь світовий ринок контейнерів коштував приблизно $122 млрд.
Група експертів повідомила Раді Безпеки ООН у листопаді, що декілька судноплавних агентств співпрацюють з компанією, пов’язаною з високопоставленим лідером хуситів, щоб забезпечити собі «безпечний проїзд». За оцінками експертів ООН, це приносить хуситам $180 млн щомісяця, або $2,1 млрд на рік.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що єменські хусити використовували дані російських супутників для атак безпілотниками та ракетами на торгові судна в Червоному морі.