неділя22 грудня 2024
rating.net.ua

У листопаді 2024 року відзначено один з найнижчих обсягів транзиту українського зерна через порт Констанца.

«Спад українського зернового трафіку через румунський порт продовжується».
В ноябре зафиксирован один из самых низких уровней транзита украинского зерна через Констанцу в 2024 году.

Румунський порт Констанца за підсумками січня – листопада 2024 року зафіксував зниження перевалки транзитних вантажів українського зерна на 54% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року: відвантажено 6 млн тонн проти 13 млн тонн торік. Цю інформацію наводить галузеве видання Ports Europe з посиланням на Reuters, посилаючись на дані адміністрації румунського порту.

У листопаді перевалка українського зерна зменшилася на 31% у порівнянні з попереднім місяцем, або на 150 000 тонн – до 340 000 тонн. Цей показник став одним із найнижчих у 2024 році – менше лише в серпні, коли транзит досяг мінімуму у 120 000 тонн, що було викликано обмілінням Дунаю, ускладнивши доставку вантажів річковим шляхом до Констанци. Обсяг листопада більш ніж удвічі менший за показники лютого, березня та квітня, коли спостерігалися цьогорічні пікові рівні транзиту – понад 800 000 тонн.

У порівнянні з листопадом 2023 року падіння транзиту стало ще більш відчутним – у 3,8 раза.

Перевалка транзитних вантажів українського зерна в порту Констанца у другій половині 2024 року:

  • липень – 380 000 тонн;
  • серпень – 120 000 тонн;
  • вересень – 430 000 тонн;
  • жовтень – 490 000 тонн;
  • листопад – 340 000 тонн.

В цілому, з початку повномасштабного вторгнення Росії та переорієнтації української експортної логістики через Констанцу пройшло 28,7 млн тонн українського зерна. У минулому році було транспортувано 14 млн тонн, а в 2022 році – 8,6 млн тонн.

Скорочення українського транзиту цього року вплинуло на загальний обсяг зернового вантажопотоку в Констанці. За підсумками одинадцяти місяців 2024 року порт зменшив обробку зерна на 22% у річному вимірі: перевантажено 25,4 млн тонн проти 32,6 млн тонн торік.

Якщо в 2023 році українська частка зернового вантажопотоку Констанци становила 39%, то за 11 місяців цього року вона знизилася до 24%. У листопаді цього року українська частка становила близько 18%.

Констанца почала поступово втрачати вантажопотік українського зерна у другій половині минулого року – через кілька місяців після відкриття Українського морського коридору, коли судноплавний трафік до портів Великої Одеси стабілізувався.

Вантажопотік українського зерна через Констанцу становить значну частину українського транзиту через Румунію. Окрім чорноморського порту, українські зернові вантажі також транспортуються через дунайські річкові порти Галац, Тулча, Браїла, а також залізничним та автомобільним транспортом по території країни.

Бекграунд. Порт Констанца за підсумками перших десяти місяців 2024 року зменшив перевалку транзитних вантажів українського зерна на 52% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року: відправлено 5,66 млн тонн проти 11,7 млн тонн торік.